Nikola Jagodić: "TikTok nije nova društvena mreža i sa tim svi moramo da se pomirimo!"
Marketing mreža, pod pokroviteljstvom agencije SmartPoint Adria, 22. marta i 18. aprila u Beogradu organizuje prvi u Srbiji – TikTok biznis hub.
U pitanju je jedinstven edukativni format, koji će učesnicima pružiti neophodna znanja i veštine u oblasti kreiranja TikTok strategija za brendove. Tim povodom, Nikola Jagodić, Digital Marketing Specialist u agenciji SmartPoint Adria, govori zašto bi kompanije trebalo da budu na TikToku, ali i po čemu je ova društvena mreža jedinstvena.
Zašto bi kompanije i brendovi danas trebalo da budu na TikTok-u?
Pitanje zašto bi kompanije trebalo da budu na TikTok-u je u startu retoričko. TikTok nije nova društvena mreža i sa tim svi moramo da se pomirimo. Ovakve društvene mreže su postojale i verovatno će postojati. Ovde govorimo o promeni u načinu konzumiranja sadržaja. Kratak format sadržaja postaje standard komunikacije. Toliko je daleko otišlo da sada poslodavci traže CV u video formatu do 1 minut, dizajneri koji kreiraju brand book za svoje klijente takođe kreiraju i video portfolio da bi prikazali svoj dizajn, dakle, kratak video sadržaj je postao format kroz koji morate i možete da komunicirate šta god poželite.
Po čemu je TikTok jedinstven u odnosu na druge društvene mreže i u kojoj meri algoritam (i dalje) radi za nas?
Ovde već možemo da govorimo o posebnosti TikTok-a. On nije samo dobar, on “razvaljuje”. Do sada je algoritam na društvenim mrežama funkcionisao po principu da nas povezuje sa ljudima koje pratimo, sa kojima se dopisujemo ili ostvarujemo bilo kakvu interakciju. TikTok je ovo u potpunosti izbacio i svoj algoritam zasnovao na stvarima koje se nama dopadaju. Jedno vreme, recimo, volimo jahanje i kuvanje, ali posle godinu dana to nas više ne privlači i sada prelazimo na plivanje i biznis – TikTok-ov algoritam u realnom vremenu menja sadržaj koji će nama plasirati na osnovu naše interakcije (šta gledamo, čitamo, lajkujemo, delimo). Ovim dobijamo dobro poznati dopamin koji nas navodi da “prespavamo” na ovoj mreži. Deluje da se nije moguće odvojiti od ove društvene mreže koliko je u stanju da nas uvuče u sebe. To može biti i jedna loša strana ove priče jer će se povećavati zavisnost od društvenih mreža, najčešće kod mlađih generacije koje nisu razvile svoje sposobnosti da se lako odupru ovakvim iskušenjima.
Koji su ključni izazovi za brendove koji još uvek nemaju naloge na TikToku?
Brendovi se suočavaju sa ovim izazovima otkada se pojavio Facebook. Sporo se prilagođavaju promenama koje ih na kraju pregaze. Sada je najveći problem što će ove promene biti mnogo češće i nemilosrdne. U svakom slučaju, predstavnici brendova bi trebalo da se fokusiraju na 3 stvari. Prva stvar je posebnost njihovog brenda – da li postoji nešto totalno drugačije u odnosu na sve ostalo što postoji na tržištu, ne samo njihovu konkurenciju, već na ceo društveni kontekst. Ovo govorim jer je viralni sadržaj na TikTok-u u velikoj meri povezan sa nečim što “nije sa ovoga sveta”, ljudima je izgleda dosadilo da gledaju iste stvari svaki dan. Druga stvar je pažnja – do skoro smo pričali o 7 sekundi, pa o 3 sekunde, sada se svelo na 1,5 sekundi koliko imamo vremena da uhvatimo pažnju korisnika. I to je to, sve svoje napore treba uložiti u pronalaženje načina da se uhvati pažnja. Dakle, mi se više ne borimo sa našom konkurencijom već sa svakom osobom koja kreira sadržaj i krade pažnju korisnika, svi su sada konkurencija. Treća stvar je vrednost – iako se o ovome priča vekovima, sada je stvarno došao trenutak da nema marketinških praznih priča. Ako naš sadržaj ne rešava problem korisnika jednostavno neće biti pregledan i to je to, može nama i našim roditeljima, prijateljima, menadžeru, direktoru da se dopada do sutra, on neće doneti saobraćaj ni prodaju.
Koja su tri ključna TikTok trenda za 2023?
Prvi je svakako ulazak sve više brendova na TikTok odnosno u polje kreiranje kratkog video formata. Ovo će biti posledica povećanja broja korisnika na svim platformama, ne samo na TikTok-u. Drugi je borba između kompanija u čijem vlasništvu su društvene mreže da ponude korisnicima i brendovima bolje uslove za ostanak na njihovoj platformi. Ovo bi moglo da se nazove zlatno doba za brendove jer će društvene mreže sada deliti besplatan reach šakom i kapom kako bi zadržali korisnike, a to znači da ćemo sa malo ulaganja i dobro kreiranim sadržajem dostići nerealno visoke rezultate. I treći je prelazak na UGC reklame, toliko popularno u svetu da nastaju nove agencije koje su specijalizovane samo za ovaj tip reklama, a sve zbog drastično veće prodaje i awareness-a u odnosu na klasične reklame.
Zašto bi kolege trebale da se prijave za TikTok biznis hub?
TikTok biznis hub je sjajan način da nesebično prenesemo znanje koje smo skupljali svih ovih godina, a posebno prethodnih godinu dana kada je ova tema postala vruća. Iako kratak video format nije bio na mapi ovog sveta prethodnih 10 godina, mi smo ga kreirali iz neke lične satisfakcije, što se kaže – iz ljubavi. Zbog ove ljubavi smo u poslednjih 6 meseci primenili stečeno znanje i donelli našim klijentima milionske preglede. Neko bi rekao da smo imali sreće, a ja ću reći da smo sa pravim znanjem dočekali pravi trenutak za lansiranje proizvoda/usluga svih naših partnera. Vidimo se na hub-u.
Prijave za TikTok biznis hub 18. aprila otvorene su na linku OVDE.
Izvor: Marketing mreža