Da li će ChatGPT i vama ukrasti posao?
Ako ste mislili da je veštačka inteligencija zaobišla vašu oblast rada, grdno ste se prevarili. Doduše, možda i jeste bezbedni – zasad.
Nešto ranije ove godine, AI text to image generator napravio je pometnju u svetu umetnika i kreativaca. Ovo je možda bio prvi put da se pojedinac ozbiljno zabrinuo zbog pravca u kom se razvija veštačka inteligencija i uticaja koji može da ima na njegov rad, a samim tim i budućnost. Identičnu pometnju stvorio je i ChatGPT, ovoga puta u oblasti pisanja, ali i programiranja.
Osim ukoliko prethodnih dana niste “živeli pod kamenom”, sigurno ste čuli za “revolucionarnu tehnologiju za obradu jezika koja koristi algoritam mašinskog učenja za generisanje ljudskih odgovora na pitanja” iliti chatbot sistem koji možete pitati bilo šta, ali doslovno bilo šta, a on će vam za nekoliko sekundi dati odgovor. Besplatno. Čak i na srpskom jeziku.
“Kada se dešava nešto revolucionarno, to obično završava na društvenim mrežama. Ovoga puta ne samo da je završilo na društvenim mrežama već su bile preplavljene. Ljudi su se prosto takmičili ko će na bolji način pokazati kako najbolje iskoristiti ChatGPT”, kaže Nikola Jagodić, digital marketing specialist agencije Smartpoint Adria i dodaje: “Nije prošlo ni 10 dana, a već imamo prvog milionera koji je uspeo da napiše priču za decu putem ove platforme, od toga napravi knjigu i proda nekoliko desetina hiljada primeraka. I sve to za samo nekoliko dana.”
Scenario za korporativni video, haiku o decembru, biznis plan za malo preduzeće koje se bavi proizvodnjom mirišljavih sveća, kod za sajt u WordPress-u, pa čak i dejting saveti – ChatGPT pomaže da saznate sve što želite, bez obzira na to da li pitanje postavljate u šali ili sasvim ozbiljno. Zaista, fascinantna stvar, a mogućnosti “razgovora” i postavlja potpitanja beskonačne su. Na kraju dana, cela poenta i jeste da imate utisak da komunicirate sa nekim “svojim” ko uz to – sve zna.
OK, nećemo da preterujemo. ChatGPT ne zna baš sve. S obzirom na to da postoji od 30. novembra 2022. godine, softver je i dalje u fazi testiranja. Na samom sajtu jasno i transparentno je navedeno da ChatGPT ponekad može da da netačne informacije, informacije koje mogu da budu štetne ili pristrasne, a njegovo znanje o događajima nakon 2021. godine zapravo je limitirano. Neki stručnjaci mu zameraju i isključivo davanje dugačkih odgovora, bez istinskog razumevanja pitanja. No, iako greške u njegovom radu postoje, s obzirom na to da ovde ipak govorimo o veštačkoj inteligenciji, on na svojim greškama uči. (Nemojte da budete ljubomorni!)
Da je reč o otkriću toliko značajnom da se poredi sa lansiranjem prvog iPhone telefona 2007. godine, govori činjenica da je za prvih pet dana ChatGPT zabeležio preko milion korisnika! Znatiželja ili pak želja da se dobije brzo, lako i iole “pristojno” rešenje za bilo koji zadatak? Moguće oba. Svakako, svi smo morali da vidimo šta se tu tačno dešava.
ChatGPT kao izvor informacija koristi ceo internet – sve što je ikada tamo zabeleženo, on će upotrebiti kao deo svog finalnog odgovora. Već ga obožavaju svi oni kojima je draže da istražuju u formi “dopisivanja” iako, recimo, Google i dalje prednjači sa brojem pretraga. Čak, mnogi korisnici ChatGPT-a informacije dobijene ovim putem kasnije proveravaju na Google-u. Pa ipak, ako chatbot-ovi nastave da rastu i razvijaju se na ovaj način, tehnološki gigant će morati da unapredi svoje opcije pretrage koje će odgovoriti na zahteve korisnika.
Kao i u slučaju AI text to image generatora, i ovaj AI text-based tool radi toliko dobro da nam je teško da pojmimo da može da radi toliko dobro! Ipak, dobro ne znači savršeno i, ukoliko ne želimo da budemo prosečni, sigurno nećemo upotrebiti dato rešenje u datoj formi. Što će reći, koliko god precizni bili u svom zahtevu, vrlo je verovatno da ćemo dobijene odgovore upotrebiti samo kao polaznu tačku ili inspiraciju, te da ćemo finalni tekst ipak personalizovati i prilagoditi konkretnoj potrebi. Da, vaš posao se može optimizovati i da, za pola sata možete završiti ono što biste inače radili nekoliko sati, ali vi ćete i dalje uraditi mnogo više od jednostavnog kucanja pitanja u predviđeno polje. A možda se mi samo tešimo…
“Istina je da je ChatGPT alat koji daje prosečne sadržaje. Upravo je to i poenta: ako ostanemo na nivou proseka u našem poslu, robot će nas lako zameniti. Mi moramo naučiti kako da koristimo ove alate u budućnosti kako ne bismo ostali na nivou proseka”, naglašava Nikola Jagodić.
Sve u svemu, evolucija ljudske interakcije sa računarima o kojoj su 2016. godine govorili Facebook, Google i Microsoft desila se i dešava se. Chatbot-ovi i digitalni asistenti sve su napredniji i dok se jedni raduju olakšanom funkcionisanju, drugi se plaše da će ostati bez posla. Kojoj grupi ćemo se prikloniti – zavisi od nas samih i onoga što mi zaista možemo da ponudimo.
“Mogućnosti koje pruža ChatGPT su neverovatne i u ovom trenutku nesagledive. Našim roditeljima je bilo potrebno 10 meseci da pronađu i pročitaju nekoliko knjiga, nama je potrebno nekoliko sati da pretražimo Internet i stvorimo nekakav sadržaj, a našoj deci će AI alati omogućiti da sve to urade za samo nekoliko sekundi”, objašnjava Jagodić i zaključuje da ChatGPT može otvoriti mogućnost da savladamo veću količinu informacija i da zbog toga u životu postignemo do sada nezamislive stvari.
Za Marketing mrežu tekst napisala: Ivana Tomić, Smartpoint Adria Brand Specialist
Foto: Unsplash