ChatGPT AI - Da li će čovek pobediti kreativnošću?
Globalno najpopularnije tehnološko-poslovne teme u poslednje vreme definitivno jesu ChatGPT i veštačka inteligencija, a jedno pitanje se ovde naročito izdvaja: da li će mašina pobediti čoveka i u budućnosti mu oduzeti posao?
Da je tema aktuelna i lokalno potvrđuje podatak da u Srbiji, od kada je lansiran u novembru 2022, do maja 2023, pojam “chatgpt” zauzima prvu i drugu poziciju u kategoriji rasta pretraga na Google-u (Izvor: Google Trends). Ovo pokazuje da je jedna tehnološko-poslovna tema pobedila najpopularnije društvene teme, poput TV emisija, filmova i serija, sportskih događaja, a dobar deo ovih pretraga potiče iz ljudske znatiželje da li će ih i u kojoj meri ChatGPT ugroziti.
Međutim, potreban nam je drugačiji stav. Svako u svojoj oblasti rada treba da razmišlja kako da uz pomoć veštačke inteligencije ubrza procese, uštedi vreme i oslobodi ga za nove projekte. Kreativna industrija AI treba da tretira kao prečicu do cilja koja će pomoći u realizaciji ideja. Uz pomoć veštačke inteligencije, uloga čoveka u kreativnim industrijama će se usmeriti sa operativne na supervizorsku, čime će se uštedeti vreme za stvaranje ideja “od nule” uz korekciju detalja koje mašina nije razumela na osnovu zadatih parametara.
ChatGPT i druge AI programe treba posmatrati kao bilo koji alat koji marketari godinama koriste da bi sebi olakšali posao, poput stock sajtova sa velikim bazama fotografija. Oni nisu nikoga zamenili - samo su ubrzali procese rada što radi i veštačka inteligencija. Testirajte ChatGPT, ili druge programe u zavisnosti od potreba, za svaki zadatak. Isprobajte sve mogućnosti, vraćajte radove na korekcije sve dok ne budete zadovoljni dobijenim ili iskoristite samo deo kojim ste zadovoljni i dopunite svojim idejama.
Posmatrajte AI alate kao asistente koji mogu da generišu mnogo ideja i naprave mnogo izmena. AI može da poboljša kreativnost zaposlenih i da im drugačiju perspektivu. Uz pomoć ChatGPT programa možete napraviti predloge strategije kakvu nikada ne biste radili, a nemojte se ustručavati ni da vam AI pomogne da sprovedete ideju za koju znate da je teško izvodljiva ili je za nju potrebno mnogo kreativnog rada. Razmišljajte “out of the box” - uposlite veštačku inteligenciju da to uradi za vas i budite zahtevni, sve dok ne dobijete ono što želite.
Zatražite pomoć veštačke inteligencije i za stvari koje radite godinama i znate ih savršeno - možda će vam pomoći da proširite vidike jer ste trenutno umorni i potrebno vam je da neko “misli” umesto vas.Ne dozvolite da vas strah “pregazi”. Ljudi su se plašili da će ih mobilni telefoni “ozračiti”, a danas je život bez njih nezamisliv. Setimo se nepoverljivosti ljudi o protoku informacija internetom, a sada je suvišno uopšte pominjati neophodnost pristupa internetu. Teorije zavere o inovacijama su iz ove perspektive sve smešnije, stoga je važno da i na ChatGPT gledamo kao na program koji ćemo u budućnosti svi koristiti i bez kog nećemo moći da zamislimo radni dan, kao ni bez telefona i interneta.
ChatGPT sigurno neće ugasiti već će rasplamsati vašu kreativnost, zato što će se nove ideje rađati prilikom procesa stvaranja. Iskoristite veštačku inteligenciju u svoju korist. Tako ćete biti nezamenljivi, jer alat ne može sam da stvori ono što može kreativac i napredovaće oni koji najbolje umeju da koriste AI za potrebe svog rada.
Mašina je tu da naše ideje realizuje, a kako naša kreativnost nema granica, nikada je neće pobediti. Zato, ako već niste, krenite još danas i pitajte ChatGPT bilo šta.
Za Marketing mreža magazin tekst napisao: Marko Anđelković, Digital Team Leader, Smartpoint Adria
Foto: Canva