Umorni smo od društvenih mreža, ali ipak isprobavamo Threads
Glavna tema u našim kancelarijama prošle nedelje zasigurno je bila Threads.
Čim smo saznali da je Metina kopija Twittera live, zgrabili smo telefone da vidimo o čemu se to tačno radi. Očigledno, nismo bili jedini budući da mediji već izveštavaju da je Threads postao aplikacija sa najbržim rastom u istoriji i da, premašio je čak i ChatGPT!
Za slučaj da i dalje odolevate trendu, jer niste baš toooliko radoznali, Threads je dakle Instagramova verzija Twittera koja nam možda garantuje manje Ilona Maska, ali nam zato donosi više Marka Zakerberga. Iskreno, još uvek ne znamo koga više gotivimo.
Uglavnom, ako zanemarimo koncept i ideju mreže zbog kojih je neki u startu ne vole, još jedna problematika ogleda se u činjenici da je Threads profil vezan za Instagram profil korisnika što znači da ga je nemoguće ugasiti bez da ugasite i profil na Instagramu. No, kako je Instagram CEO Adam Moseri nedavno istakao, intenzivno se radi na tome da se profili razdvoje kako bismo ipak imali slobodu da se povučemo ukoliko se pokajemo što smo uopšte i zagazili u tu zajednicu.
Za razliku od Twittera, Threads nam dozvoljava do 500 karaktera po objavi, a objave mogu da uključuju i linkove, fotografije i video snimke dužine do 5 minuta. Treba li da kažemo da je Threads u prvim danima neodoljivo ličio na Instagram, budući da su korisnici nastavili da objavljuju svoje fotografije, samo na drugoj društvenoj mreži. Pa, ipak je to Instagram publika.
Nešto ranije sam se zapitao da li nam je zaista potrebna još jedna društvena mreža misleći na Artifact, ali sada ovo pitanje ipak upućujem na račun novog Twittera.
Realno je da nove društvene mreže neće prestati da se pojavljuju, naročito usled trendova i dešavanja na digitalnom tržištu – ako želite da ostanete u igri, morate da ispoštujete pravila. Donekle. Međutim, činjenica je da nas sve to već pomalo umara. Zanimljivo je na početku, hajp je previše jak da bismo ostali imuni, a istina je i da je čovek po prirodi radoznao.
Ipak, dok smo do sada imali problem sa količinom sadržaja, sada imamo problem i sa količinom aplikacija koje taj sadržaj plasiraju.
Skini novu aplikaciju. Skroluj. Objavi. Ponovi. I tako svaki put.Iako ima korisnika, mada sve manje, koji i dalje odolevaju TikTok “groznici”, većina ne može da ostane imuna na još jedno “mesto” na kome može da provodi slobodno vreme i bude u toku sa dešavanjima. Ali, dan po dan, objava po objava, i shvatamo da ne možemo više.
Zašto ne bismo sproveli digitalni detoks, pitate se? FOMO je i dalje jači od želje da odmorimo glavu…
Šta onda? Pa, možda je najmudrije zaključiti da je, kao i u svemu u životu, ključ u balansu. OK je da bacite pogled šta se to tamo negde dešava, pa ako vam prija tu i ostanete, a ako ne, jednostavno se pozdravite. Poenta valjda i jeste da mi koristimo aplikacije, a ne one nas.
Za Marketing mrežu tekst napisao: Nikola Jagodić, Digital BDM, Smartpoint Adria
Foto: Instagram / Threads