Top 3 ključna SEO trenda za 2023.
SEO je oduvek bio važan za povećanje vidljivosti i dosega sadržaja koji vaš tim marljivo priprema. U 2023, ovo će biti možda još i važnije.
Ispitivanja su pokazala da 61% B2B marketara navodi da SEO generiše više potencijalnih klijenata nego bilo koja druga marketinška inicijativa, a Hubspot predviđa da će upravo SEO / organic search ove godine biti i najuspešniji u tome.Onda, kako treba da izgleda vaša SEO strategija u narednom periodu?
Sadržaj je i dalje najbitniji – i treba da bude što kvalitetniji
U poslednje vreme smo toliko puta čuli da sadržaj mora biti kvalitetan da bi se dobro pozicionirao u pretragama, ali za slučaj da to niste shvatali ozbiljno – sada bi zaista trebalo.
Naime, Google je nedavno ažurirao svoje metrike za analizu sadržaja te dao ogromnu prednost korisnom, informativnom sadržaju koji je kreiran od strane stvarnih ljudi i za stvarne ljude. Najvažnije smernice na osnovu kojih Google procenjuje kvalitet, kredibilitet i relevantnost vašeg sadržaja jesu stručnost, autoritet i poverenje, a odnedavno i iskustvo (E-E-A-T = Experience, Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness). Zadovoljstvo korisnika je na prvom mestu pa je važno da autor sadržaja bude stručan, a izvori pouzdani. Ovo se naročito odnosi na teme koje se tiču zdravlja, nauke, finansija, pravnih saveta.Imajte na umu da, uprkos svim promenama koje se dešavaju na tržištu, a tiču se veštačke inteligencije, Google i dalje suzbija automatizaciju i sadržaj koji nije kreirao čovek.
Veštačka inteligencija kao pomoć, a ne zamena
Prethodno navedeno naravno ne znači da ćemo veštačku inteligenciju ostaviti po strani – to je jednostavno nemoguće. Uostalom, i sam Google koristi AI i mašinsko učenje kako bi bolje razumeo potrebe svojih korisnika i ponudio im bolje rezultate za njihove pretrage.
Osim toga, nedavne ankete pokazuju da čak 64% SEO stručnjaka koristi AI alate kao pomoć za kreiranje objava na svojim sajtovima, a 70% njih ima pozitivna iskustva sa ovom praksom.
Dakle, veštačka inteligencija može i treba da vam pomogne u, recimo, odabiru tema, proverama da li je vaš sadržaj plagijat i sličnim, operativnim radnjama kako biste vi imali više vremena da se posvetite kreiranju zaista kvalitetnog sadržaja pomoću kog ćete se bolje pozicionirati i biti prepoznati.
Korisničko iskustvo na najvišem nivou za SERP-ove
Pozitivno korisničko iskustvo podrazumeva da je korisnik došao do najboljih informacija na najbrži i najlakši način. Iz tog razloga, Google je uveo novo formatiranje u SERP-ove u pokušaju da poboljša korisničko iskustvo i CTR. Pored istaknutih isečaka (featured snippet), infografika i slika, često postavljana pitanja se sada vide među prvim vidljivim rezultatima (u odeljku “People also ask”), a tendencija je i da se numerisane strane zamene beskonačnim skrolovanjem, odnosno kontinuiranim pomeranjem ka dole kako bi ponudili i druge poglede na datu temu.
Takođe, SEO stručnjaci moraju obratiti pažnju na prioritete dok rade na optimizaciji sadržaja i restruktuiranju podataka svojih web stranica kako bi pretraživačima olakšali sortiranje, dekodiranje i reorganizaciju, a to se postiže optimizacijom Core Web Vitals-a kroz vreme učitavanja, interaktivnost i vizuelnu stabilnost.
Znajte da će vas Google nagraditi ako je vaša stranica poslednja koju korisnik poseti, jer to bi trebalo da znači da je na njoj pronašao rešenje za problem koji ima ili za koji vrši pretragu.
Kao i u svim drugim oblastima, i ovde je važno pratiti trendove i prilagođavati im se na adekvatan način. Međutim, nemojte se izgubiti u podešavanjima – osnovni SEO alati i dalje će biti na snazi i davaće dobre rezultate.
Za Marketing mrežu tekst napisao: Dušan Džakula, SEO Specialist, Smartpoint Adria
Foto: Unsplash