Zainteresovan/a sam za sledeće usluge…
Hvala što ste nas kontaktirali. Potrudićemo se da vam odgovorimo u što kraćem roku.
Ups! Nešto nije u redu prilikom slanja obrasca.

TikTok algoritam nekada vs. TikTok algoritam sada

TikTok algoritam nekada vs. TikTok algoritam sada

Kada je TikTok tek stigao u Srbiju, algoritam je bio jednostavan i prilike za viralnost su bile ogromne. TikTok je tada brojao oko pola miliona korisnika u Srbiji, a konkurencija je bila minimalna. 

Ovo znači da je bilo malo naloga, još manje kreatora, i svaki novi korisnik dobijao je skoro pa sav dostupan sadržaj na for you page-u. U tom periodu, svako ko je kreirao sadržaj, bilo da je u pitanju brend, bilo da je u pitanju sam korisnik, imao je veliku šansu da "eksplodira" i postane viralni hit - što se i dešavalo. 

Danas pak, situacija je potpuno drugačija. TikTok je narastao na preko 2 miliona korisnika u Srbiji, a sa time je došlo i do ogromnog porasta broja kreatora i samog sadržaja. Sada su svi na TikToku - od pojedinaca koji prave smešne klipove, do influensera i brendova koji pokušavaju da se probiju. 

Algoritam se prilagodio ovom rastu i sada ima zadatak da zadovolji raznovrsne interese korisnika, ali i da ih što duže zadrži na platformi. Postojeći korisnici više ne dobijaju sve videe, nego je svačiji for you page unikatan, a lokalni sadržaj kombinuje se sa globalnim sadržajem što još više komplikuje i otežava prilike za viralnost. 

Kako izgleda šema TikTok algoritma danas?

Prvo, tu su kreatori i influenseri koji beleže najbolje rezultate i koji čine “kičmu” TikTok zajednice. Zatim dolaze smešni videi, kao osnovni koncept koji korisnici vole i gde provode najviše vremena. Ovakav tip sadržaja nikada neće nestati jer je TikTok prvenstveno platforma za zabavu, a tek onda za sve druge opcije. 

Na trećem mestu su sada reklame što znači da, ako platite, bićete na tom mestu - jednostavno. 

Na poslednjem mestu u TikTok hijerarhiji nalaze se brendovi. Budući da svi brendovi zajedno pokušavaju da se izbore za samo jedno mesto u feedu korisnika, organski pristup postaje izazovan, ako ne i nemoguć. 

Posmatrajući celokupnu situaciju iz strateškog ugla, naše pozicioniranje i promovisanje na TikToku trebalo bi da obuhvata sledeće:

  1. Dugoročna saradnja sa kreatorima: Potrebno nam je najmanje tri kreatora koji mesečno kreiraju sadržaj za brend i objavljuju ga na svojim kanalima. 
  2. Zabava: Neophodno je da kreiramo videe čija je svrha samo i isključivo zabava. Gde je tu brend? Njegovo prisustvo je potrebno dobro osmisliti. 
  3. Reklame: Ovo je obavezan korak, jer vas bez reklame u ovom trenutku gotovo pa nema na ovoj društvenoj mreži. 
  4. Brend priča: Potrebno je odabrati jedan pristup koji na najbolji način oslikava brend i slepo se držati toga. 

Konkurencija je velika, ali će samo nastaviti da jača. Zato bi strategija za sveprisutnost trebalo da obuhvati sve četiri stavke, ali ukoliko vam to nije bitno, možete se odlučiti i za samo neku od njih. Naravno, sve će zavisiti od vaših ciljeva i očekivanja koja imate od TikToka.

Ukoliko vas sve ove promene zbunjuju možda i više nego ranije - tu smo da vam pomognemo. Nije TikTok bauk kada znate kako da izvučete najbolje od njega!

Tekst: Nikola Jagodić, TikTok konsultant, smartpoint adria

Sarađujte sa nama!