Prednosti i mane advertajzinga na TikToku u Srbiji
Koga je to TikTok ubacio na svoju listu advertising zemalja? Da, Srbiju!
Stiglo je i to dugoočekivano oglašavanje na platformi TikTok. Na Instagram, Facebook ili YouTube smo se već navikli, hajde da vidimo šta je to drugačije na najzabavnijoj društvenoj mreži na svetu.
Sve u životu ima svoje prednosti i mane, tako i TikTok oglašavanje. Ja ću krenuti od prednosti jer sam optimista.
Dakle, prednosti TikTok oglašavanja su:
1. Viralnost na steroidima
Ova platforma ima čarobni algoritam koji gura sadržaj u svaki kutak interneta. Zato svi znaju za snimak vaše tetke i njene mačke. Ako im ovako radi organski sadržaj, zamislite tek šta će biti kada malo “podmažemo”.
Svi se pitaju da li će važiti ona stara “koliko para, toliko muzike”, da vam skratim muke, u početku ovoga nema. U teoriji, ali i u praksi iz ostalih zemalja, znamo da će bustovan snimak videti svi u Srbiji, ali i šire. Da ne bude zabune, biće jeftino u početku, kao recimo Facebook pre 10 godina.
Ako vam je budžet kratak (a kome nije?), onda je ovo pravo vreme za početak TikTok avanture.
2. Kreativnost bez granica
TikTok je mesto gde kreativnost buja kao pečurke posle kiše (ovo sam našao negde na Google-u). Možemo koristiti trendove, muziku, efekte, filtere, kačiti se na izazove i još mnogo toga. Idealno mesto da pokažemo kako je naš brend zanimljiv.
TikTok ne voli “loše” reklame, jako brzo ćete shvatiti na šta tačno ovde mislim. Iz tog razloga ćemo morati da pređemo granicu, tu zonu komfora na koju smo do sada navikli. Samo bez straha, ovo će nas podstaći da stvaramo kreativniji sadržaj, u kome neće uživati samo naši najbliži jer im je glupo da nam kažu istinu, već i ostala publika.
3. Direktan kontakt sa publikom
Do sada je bilo mnogo viralnih TikTok videa sa milionima pregleda koji nisu iskorišćeni, kada kažem iskorišćeni, mislim materijalizovani. Jednostavno nije bilo mogućnosti da povežemo sa linkovima, preusmerimo saobraćaj na sajt ili bilo koje drugo mesto.
Sada će svaki video voditi baš tamo gde mi želimo, bio to broj telefona, online prodavnica ili nešto treće. Na ovaj način ćemo ostvariti direktan kontakt sa publikom i dobiti jasnije uvide što se tiče povrata investicije.
Dosta s prednostima, ako nastavim osladiće mi se. Hajde da se vratimo u realnost.
Mane TikTok oglašavanja:
1. Brzina svetlosti
TikTok je platforma na kojoj sve ide brzinom svetlosti. Možda naša reklama privuče pažnju i donese sjajne rezultate, ali će jako brzo biti zaboravljena. To vam je kao kada spremate ručak četiri sata i pojedete ga za 30 minuta. Nakon toga je potrebno da uložite nova četiri sata za pripremu istog ili sličnog obroka.
Kao što jedna lasta ne čini proleće, tako ni jedna reklama neće biti dugoročno rešenje.
2. Organska proizvodnja
Prodaja ne sme da vam zavisi od uspeha u okviru TikTok oglašavanja. Svi očekuju da im oglašavanje na ovoj platformi donese svemirske prodaje. Neće to baš tako biti.
Kao i na ostalim platformama, tako i ovde, kombinacija neplaćenih (organskih) videa i plaćenih (kroz oglašavanje) donosi najbolji rezultat.
3. Tehnički hendikep
S obzirom na to da je tek početak, kroz TikTok oglašavanje nećemo odmah dobiti sva najbolja mesta za naš oglas, u narodu poznatije kao placement, niti sofisticiranu analitiku kao što imamo na Meta platformi. Za sve ovo ćemo ipak morati još malo da se strpimo.
Dosta s manama, bitan je balans. Ako ste sa čitanjem stigli do ovde, pišite mi, plaćam piće.
TikTok oglašavanje je kao Divlji zapad – mnogo toga ima, ali možemo upasti u zamku. Za brendove koji su spremni da se prilagode, rizikuju i budu kreativni, ovo može biti fantastična prilika da osvoje novu publiku i izgrade jači odnos sa postojećom.
Gledam video neke mačke na skejtu i razmišljam kako da joj stavim čokoladicu u šapu, kapiram da bi to dobro prošlo. Ako imate ideju sačuvajte je za ovo piće što sam obećao.
Tekst: Nikola Jagodić, TikTok konsultant, smartpoint adria