Na TikToku svaka treća objava sponzorisana
Brendovi, ali i kreatori sadržaja, u poslednje vreme sigurno su primetili promene u TikTok algoritmu. Razlog? Početak oglašavanja.
Da li ste znali da je skoro pa svaka treća objava na ovoj platformi sada sponzorisana?
Prateći trendove koje TikTok, ali i samo tržište nameće, sve je više brendova koji se pojavljuju i oglašavaju na TikToku. Ovo umnogome smanjuje šansu za viralnost odnosno šansu da video organski dopre do što većeg broja gledalaca. I dok smo ranije potpuno bezbrižno mogli da kreiramo veliki broj videa sa ciljem da deo ili što je više moguće njih postane viralno (jer je i te kako bilo šanse za to), oglašavanje je, očekivano, promenilo pravila igre.
Ovome treba dodati i činjenicu da je, kao što znamo, pažnja ljudi sve kraća te je šansa da gledalac izađe sa platforme pre nego što naš video uopšte dođe do njega - sve veća. Pa ipak, ukoliko je tema videa dovoljno dobra da se pojavi na FYP-u velikom broju TikTok korisnika i ukoliko je tema dovoljno dobra da korisnik pogleda video do kraja ili makar što duže, organskih šansi za uspeh i dalje ima.
Imajući sve ovo u vidu, u novoj eri TikToka, koja taktika za kreiranje sadržaja je dobra taktika? Kvantitet ili kvalitet? Koliki budžeti su nam sada potrebni da bismo ostvarili uspeh na TikToku? Kada početi sa implementacijom novih strategija?
Taktika koju mi primenjujemo u radu sa klijentima nakon pojave oglašavanja ogleda se u sledećem - smanjujemo broj videa na mesečnom nivou i posvećujemo se kvalitetu teme koju obrađujemo; kombinujemo dobre teme sa boost-ovanjem sadržaja. Umesto 15-20, kreiramo 8-10 videa mesečno od kojih će nekoliko njih biti viralni zbog dobre i adekvatne teme, dok ćemo ostale boost-ovati.
Iako je sada teško garantovati organski broj pregleda, određeni videi sa dobrom temom i dalje mogu da ostvare odlične rezultate sa 0 budžeta - zato se i treba posvetiti kvalitetu. Međutim, nikako ne smemo zanemariti opciju oglašavanja - pioniri među brendovima u oglašavanju na TikToku će profitirati jer je njihov broj još uvek mali. Sa povećanjem broja oglašivača, poskupeće i cena po kliku, pa je sada najbolji trenutak da se upustite u ovu priču. U ovom trenutku, za svega nekoliko stotina evra lako možete ostvariti i preko milion pregleda!
Kao i do sada, naš tim vam stoji na raspolaganju za sva pitanja i nedoumice. Hajde da iskoristimo najbolje od TikToka!
Tekst: Marko Anđelković, digital team lead, smartpoint adria