Marketinški tech trendovi na koje treba da zaboravimo u 2023. i oni kojima ćemo ih zameniti
Godina 2023. će, po svemu sudeći, biti godina veštačke inteligencije.
I iako je već duže vreme “tu negde”, tek sada kada postaje “mainstream” i deo naše svakodnevice kroz različite programe dostupne svima, počinjemo da shvatamo koliko bi bez nje sve bilo mnogo drugačije. U pozitivnom ili negativnom smislu? Zavisi koga pitate.
Uprkos strahu od budućnosti poslova koje obavlja čovek, a koji razvoj AI donosi, mnogi su spremni da joj daju šansu i upotrebe je u svoju korist – šta je najgore što može da se desi? Budući da veštačka inteligencija iz minuta u minut postaje sve “pametnija”, izvesno je da će upravo ona diktirati pravac razvoja svakog segmenta društva, kako privatno, tako i poslovno.
Kada je reč o marketingu, upravo je razvoj veštačke inteligencije doprineo urušavanju pojedinih strategija koje smo do sada koristili i koje su nam do sada donosile dobre rezultate, ostavljajući prostor za potpuno novi pristup oglašavanju i kreiranju sadržaja.
Automatizacija, personalizacija i interakcijaigraće glavne uloge u godini koja je pred nama, ali će ih biti teže dosegnuti bez korišćenja AI alata. Zato, spremite se da odbacite taktike koje ste do sada upotrebljavali i okrenete se modernim, ali efikasnim rešenjima.
IN: Automatizacija + AI
OUT: Metaverzum
Uprkos optimističnim predviđanjima, metaverzum i dalje nije zaživeo na željeni način, niti je postao nešto u šta bi veliki broj brendova želeo da ulaže svoje resurse. Osim toga, i dalje nije sasvim jasno kako bi ovakvo okruženje moglo da doprinese marketingu.
Sa druge strane, veštačka inteligencija i mašinsko učenje pokazali su se kao izuzetno korisni najpre zbog mogućnosti da analiziraju ogromne količine podataka čime se dolazi do modela koji pomažu marketarima da bolje razumeju publiku do koje žele da dopru.
Zahvaljujući veštačkoj inteligenciji gotovo sve procese je moguće automatizovati, od korisničkog iskustva, preko upravljanja budžetom, pa sve do kreiranja sadržaja i vođenja kampanja.Jasno je da je u ovom slučaju AI tu da pomogne i dok se ona bavi operativnim zadacima, marketari se mogu fokusirati na osmišljavanje kvalitetnog, kreativnog sadržaja.
IN: Personalizacija
OUT: Generičko obraćanje
Koristeći podatke prikupljene uz pomoć veštačke inteligencije, daleko je jednostavnije personalizovati poruke upućene ciljnoj grupi te poboljšati i samo predstavljanje brenda. Da bi se ojačao njegov odnos sa postojećim korisnicima, ali i došlo do novih, potrebno je videti širu sliku i dublje zaći u navike i potrebe ciljne grupe. Do ovakvih informacija trenutno se najčešće dolazi uz pomoć voice search opcije, pametnih asistenata, chatbotova i drugih AI alata.
Ipak, koliko god se težilo personalizaciji, treba imati na umu da ona ne može da postoji bez određenih podataka, što pak uzrokuje nepoverenje i strah od njihove zloupotrebe. U doba kada se o zaštiti privatnosti sve više vodi računa i to izuzetno ozbiljno i posvećeno, brendovi moraju da pronađu način da pomire ove dve strane. Jer, uprkos tome što su skeptični, 80% korisnika i dalje očekuje lično obraćanje i personalizovani tretman.
IN: Interaktivni sadržaj
OUT: Statični sadržaj
Veštačka inteligencija udružena sa personalizovanom komunikacijom omogućava kreiranje interaktivnog sadržaja čija se važnost naglašava već neko vreme unazad. Kvizovi, chatbotovi, online shopovi na društvenim mrežama, e-commerce; klikabilni elementi na web sajtovima, product videi, recenzije, samo su neki od načina da sadržaj koji se plasira podstakne publiku na interakciju.
Brendovi čiji im budžeti to dozvoljavaju, okreću se i komunikaciji kroz VR i AR što može dodatno angažovati korisnike te poboljšati njihovo iskustvo sa brendom.Sada je trenutak za buđenje kreativnosti – za ostalo će se već pobrinuti veštačka inteligencija.
Za Marketing mrežu tekst napisala: Ivana Tomić, Smartpoint Adria Brand Specialist
Foto: Unsplash