LinkedIn: Najefikasnija društvena mreža našeg doba
Za razliku od drugih social media kanala kojima je cilj mahom da nas zabave, LinkedIn vremenu koje provodimo na internetu daje dodatnu vrednost.
Kada je pokrenut pre skoro 20 godina, što ga čini najstarijom društvenom mrežom koja je i dalje aktivna, verovatno ni sami osnivači LinkedIn-a nisu mogli da predvide da će steći ovakvu popularnost, ali iznad svega – uticaj i kredibilitet u poslovnom svetu.
Internet pretraga “LinkedIn” u poslednjih 12 godina porasla je za čak 212%, a kao najveća profesionalna mreža sa više od 830 miliona korisnika (od toga 43.2% žena i 56.8% muškaraca) u preko 200 zemalja sveta, LinkedIn je prošle godine proglašen za društvenu mrežu kojoj se najviše veruje (Digital Trust Benchmark Report 2021). U Srbiji, prema NapoleonCat statistici, u avgustu ove godine registrovano je 1.125.000 korisnika što je 13.1% celokupne populacije, a najveći udeo čine osobe između 25 i 34 godine (64%).
Za razliku od drugih social media kanala kojima je cilj mahom da nas zabave, LinkedIn vremenu koje provodimo na internetu daje dodatnu vrednost. Da, i na LinkedIn-u ćete se povezati sa drugim ljudima, ali osim konekcija, dobićete nešto mnogo više – priliku da budete viđeni na autentičan način, ali i priznati i prepoznati zbog svojih profesionalnih dostignuća. Upravo zato, ova društvena mreža predstavlja najefikasniji način za građenje brenda – kako ličnog, tako i korporativnog.
Marko Anđelković, digital team leader agencije Smartpoint, naglašava da je LinkedIn zapravo novi Facebook, ali da u tome ne postoji ništa loše. “Korisnici na ovoj društvenoj mreži sve više tragaju za informacijama koje su nekada pronalazili na drugim mestima. LinkedIn više nije mreža koja nudi samo “strogi” korporativni sadržaj”, objašnjava Anđelković ističući da svedočimo ekspanziji ličnog, lifestyle sadržaja koji takođe ima veliki potencijal za marketing, naročito ukoliko uzmemo u obzir porast broja LinkedIn influensera kao što je Miloš Milaković. U prilog ovome govori činjenica da ovakav tip sadržaja generiše čak 15 puta više impresija u odnosu na oglase za posao koji donekle predstavljaju srž ove mreže.
Da je LinkedIn jedan od ključnih marketinških kanala danas dokazuje i podatak da 98% content marketara koristi ovu mrežu za B2B marketing i privlačenje novih poslovnih partnera – 80% njihovih B2B klijenata potiče upravo sa LinkedIn-a, a skoro polovina ispitanih marketara otkrilo je da su na ovaj način došli do makar jednog klijenta. Zahvaljujući kredibilitetu koji je tokom vremena stekao, LinkedIn se smatra efikasnijim načinom za građenje i širenje biznisa od društvenih mreža Facebook i Twitter koje su nekada bile na prvom mestu.
Zašto je LinkedIn važniji nego ikad do sad?
Čak 40 miliona ljudi koristi LinkedIn za traženje posla svake nedelje, a na mesečnom nivou podnese se 210 miliona prijava za posao (81 svake sekunde). Ovo je razlog zbog kog se ova društvena mreža treba posmatrati kao CV 21. veka. Biografije “na papiru” i portfoliji i dalje će imati vrednost, ali moramo biti svesni toga da nikada sa sigurnošću ne možemo da znamo do koliko tačno ljudi oni mogu da dopru, čak i kada apliciramo za posao za koji postoji otvoren konkurs ili učestvujemo u zvaničnim pitch-evima.
Sa adekvatno uređenim LinkedIn profilom, lakše je privući pažnju na sebe i svoj rad, bez obzira na to da li govorimo o pojedincima ili kompanijama. Osim toga, ova društvena mreža mnogo je više od jednostavnog nabrajanja radnih iskustava i projekata na kojima ste radili. Uz sve opcije za kreiranje sadržaja koje su vam na raspolaganju, svojim pratiocima, ali i potencijalnim poslodavcima ili klijentima, možete se bolje predstaviti kako profesionalno, tako i lično, što će samo doprineti pozitivnom prvom utisku.
S obzirom na to da su mnoge okolnosti dovele do toga da se celokupno tržište promeni, a da se posao i industrije posmatraju na malo drugačiji način, od ključne je važnosti izdvojiti se od konkurencije, a korišćenje punog potencijala koji LinkedIn ima pomoći će vam da upravo to i učinite. Ne samo da će radno iskustvo potvrditi vašu ekspertizu, već će i isticanje vaših vrednosti i interesovanja pomoći da se predstavite kao “perfect match”. Ispratite kako se “ponaša” vaša konkurencija – i pružite bolje.
Naposletku, nikako ne smemo zanemariti činjenicu da je LinkedIn ipak društvena mreža. Ovo znači da je njegov glavni cilj da vas poveže sa ljudima, ali u ovom slučaju onima koji pripadaju vašoj branši, koji su stručnjaci u svojim oblastima, u kojima možete pronaći mentora, inspiraciju, podstrek za svoj dalji napredak, sa kojima možete razmenjivati znanja i iskustva te na taj način obogatiti svoju karijeru na više nivoa. Dakle, profesionalnost je ono što u ovom slučaju pravi razliku i izdvaja LinkedIn od drugih mreža kojima pristupamo na dnevnom nivou.
Pa ipak, s obzirom na to da je LinkedIn svojevrsna kombinacija ličnog i poslovnog, pristup kreiranju sadržaja treba da bude baš takav – kombinovan.
“Korisnici LinkedIn-a na svojim privatnim profilima treba da dele svoja dostignuća na koja su ponosni – ljudi vole da vide i podrže takve priče. No, ovakav lični pristup treba da neguju i korporacije – da, treba promovisati kampanje, projekte i dobre biznis ideje, ali treba komunicirati i ono što se dešava iza, predstaviti tim, team building, “happy hour” i društveno-odgovorne aktivnosti koje pokazuju koliko je lepo raditi sa takvim ljudima”, objašnjava Marko Anđelković, digital team leader agencije Smartpoint, dodajući da su, na kraju dana, zaposleni najbolji predstavnici svake kompanije.
Dakle, važnost mreže kontakata naročito treba da prepoznaju korporacije. Ukoliko u promociju svog rada uključite i svoje zaposlene koji će takođe deliti, lajkovati i komentarisati vaš sadržaj, ali ga i kreirati, on će lako dopreti do još više LinkedIn korisnika, odnosno, potencijalnih klijenata i saradnika.
Kako još možete da skrenete pažnju na sebe? Bez obzira na to da li govorimo o ličnom ili korporativnom brendu, za vas treba da se čuje. Iskoristite potencijal brojnih LinkedIn grupa iz vaše industrije kako biste delili sadržaj koji kreirate i projekte na kojima radite, ušli u dijalog i interakciju sa ključnim ljudima koji pripadaju istoj branši i sa kojima možete da ostvarite željeni vid saradnje.
Video sadržaj je, kao i na drugim mrežama, format koji je tu da ostane. Ne samo da donosi više engagementa, već se može upotrebiti na mnogo kreativnih načina. Na primer, organizovanje webinara može izgraditi vaš autoritet u industriji, ali i ojačati poverenje vaše ciljne grupe. Kroz video sadržaj možete promovisati kulturu svoje kompanije – kao što je već spomenuto, LinkedIn korisnici vole “behind the scenes” sadržaj i ličnije priče sa kojima se mogu poistovetiti. Imajte na umu preporuku da videi koje plasirate na ovoj društvenoj mreži treba da budu mobile friendly – u formi kvadrata i sa ispisanim captionom, budući da se gotovo sav video sadržaj uglavnom prati sa isključenim zvukom.
Eksperimentisanje sa drugim formama sadržaja, korišćenje popularnih, ali adekvatnih heštegova, pravilno targetiranje “LinkedIn persona” do kojih želite da doprete, redovno objavljivanje i iznad svega optimizacija LinkedIn profila ili korporativne stranice, stvari su koje se podrazumevaju za dobar “nastup”. Odatle treba početi pre nego što se uopšte upustite u građenje svog brenda.
Za uspeh na LinkedIn-u praćenje aktuelnih trendova je ključno. Digital team leader agencije Smartpoint Marko Anđelković smatra da će se u budućnosti među njima izdvojiti sve veća zastupljenost lifestyle sadržaja koji trenutno viđamo na Instagramu, naročito u video formi budući da je TikTok taj koji definiše trendove na svim društvenim mrežama. Interaktivan i sadržaj na lokalnom jeziku takođe će dobiti na značaju, baš kao i influenseri. “Influenseri ne moraju da budu osobe sa mnogo pratilaca koje su poznate široj javnosti, kao što je to slučaj sa drugim mrežama. Čak, najbolji influenseri mogu da budu upravo zaposleni, koji će kompaniju za koju rade predstaviti lično i autentično”, zaključuje Anđelković.
Za Marketing mrežu tekst napisala: Ivana Tomić, Smartpoint Brand Specialist
Foto: Unsplash