Kako da svaka vaša PPC kampanja bude uspešna?
Uspeh u digitalnom marketingu nije stvar slučajnosti, već pažljivog planiranja, analize i optimizacije. Na osnovu našeg iskustva, podelićemo nekoliko ključnih strategija koje su nam omogućile značajan rast ROAS-a (Return on Ad Spend) za jednog od naših klijenata i pružiti vam konkretne savete kako da i vaše kampanje budu uspešne.
1. Struktura kampanja i korišćenje data feed-a
Od novembra prošle godine, za jednog klijenta beležimo rast ROAS-a od 2 do 4 puta mesečno uz značajno veća ulaganja. Ključ uspeha leži u restrukturiranju kampanja na društvenim mrežama. Korišćenjem data feed-a i Always On (ovo znači da je neophodno da definišite nivo budžeta koji možete trošiti na mesečnom nivou bez prekida iz meseca u mesec) kataloških prodajnih kampanja, kako za akviziciju tako i za remarketing, obezbedili smo konstantno kvalitetno učenje za Meta oglase. Ovo omogućava da se reklame vremenom plasiraju sve kvalitetnijoj publici, čime se izbegava sistem "pali-gasi" kampanja.
Savet za vas: Sedite sa vašim developerom i dobro postavite data feed. Budite sigurni da katalozi vuku tačne informacije. Ovo može zahtevati dosta vremena, živaca i novca, ali je vredno truda.
2. Optimizacija Performance Max kampanja
Performance Max (PMAX) kampanje mogu često da "kradu" organske rezultate, što smo mi rešili uključivanjem Brand exclusion-a. Na ovaj način smo osigurali da Performance Max kampanje ne utiču negativno na naše organske rezultate.
Savet za vas: Još uvek ne verujte u potpunosti Google AI sistemima kao što su Performance Max kampanje. Oni još uvek ne rade dovoljno dobar posao, te ih koristite kao dodatak dobro postavljenim pretragama (Search kampanjama). Brand exclusion je ključan za očuvanje organskih rezultata.
3. Isključenje brand ključnih reči
Naše istraživanje je pokazalo da niko od konkurencije ne biduje na naše brand ključne reči. Zbog toga smo odlučili da ih isključimo iz naših kampanja, čime smo uštedeli budžet i usmerili ga ka boljim prilikama.
Savet za vas: Budite oprezni sa isključivanjem brand ključnih reči. Ukoliko nemate dobar SEO i ne pojavljujete se prvi na organskim pretragama, neophodno je da makar deo budžeta odvojite za ovaj tip kampanje. Takođe, ukoliko morate da pokrećete ovu kampanju, neka to bude posebna kampanja bez preklapanja sa terminima pretrage u ostalim kampanjama.
Zaključak
Uspeh svake kampanje zavisi od pravilne strategije i optimizacije. Važno je napomenuti da PPC (Pay-Per-Click) kampanje nisu čarobno rešenje i ne mogu funkcionisati bez dobrog sajta, kvalitetne ponude i privlačnih vizuala. Mi smo uspeli da postavimo sve ove elemente na svoje mesto sa našim klijentom, što je rezultiralo izuzetnim rezultatima. Formula za uspeh zapravo glasi:
Optimizovani website > Prilagođena ponuda > Primamljivi vizuali > PPC strategija
Kombinovanjem ovih elemenata, možete postići značajan rast i uspeh u vašim digitalnim kampanjama.
Tekst: Stefan Arsić, Digital E-commerce Team Coordinator, smartpoint adria