Da li nam je zaista potrebna još jedna društvena mreža?
Kada je reč o društvenim mrežama, toplu vodu je izgleda i te kako moguće izmisliti.
Kako drugačije objasniti činjenicu da nas uskoro očekuje još jedna “revolucionarna” aplikacija koja će nam krasti dragoceno slobodno vreme!
Da li vam imena Kevin Sistrom i Majk Kriger zvuče poznato? Tako je; u pitanju su osnivači Instagrama koji se sada vraćaju na velika vrata donoseći Artifact – aplikaciju koja će se fokusirati na sadržaj, više nego na društvene elemente.
Makar se tako očekuje u početnoj fazi.Naziv “Artifact” kombinuje pojmove “articles”, “facts” i “artificial intelligence”, a na ovoj društvenoj mreži moći ćete da pratite najrazličitije vesti koje se na vašem feedu prikazuju na osnovu vaše interakcije sa istim. Dakle, sav sadržaj koji od vas dobije click, like ili share, uticaće na sadržaj koji će vam se dalje plasirati.
I ovo vam zvuči poznato? I ovoga puta ste u pravu – upravo ovakav algoritam učinio je TikTok ne samo najpopularnijom, već i najuticajnijom društvenom mrežom današnjice. Da, vi ćete pratiti ono što vas interesuje, ali ultrapersonalizovano iskustvo na ovoj platformi biće zagarantovano mašinskim učenjem i algoritmom koji, sada znamo, provereno radi.
Na Artifactu ćete moći da pratite najrazličitiji sadržaj – od priča velikih izdavača kao što je The New York Times do manjih blogova o specifičnim temama. Ovo će sigurno privući ljubitelje kvalitetnog i sadržaja koji nije nalik onom koji viđamo na trenutno popularnim društvenim mrežama. A, naravno, zajednici se možda pridruže i razočarani tviteraši.Iako i ova priča zvuči prilično utopistički, postoji jedan potencijalni problem. Težnja aplikacije da selektuje sadržaj koji će plasirati, u cilju izbegavanja izvora koji šire neistine, može se protumačiti kao svojevrsni oblik cenzure. Makar bila i iz najbolje moguće namere, cenzura nije nešto što će se tolerisati na bilo kojoj društvenoj mreži i u određenoj meri može predstavljati izazov za njeno funkcionisanje.
Artifact je trenutno u privatnoj beta fazi, a radi na kreiranju following feeda i razmeni poruka (dakle, ipak će biti nekih društvenih elemenata). A, ako baš želite da saznate o čemu se ovde tačno radi, možete se upisati na listu čekanja i biti strpljivi. Da, postoji lista čekanja.Sve u svemu, zanimljiv eksperiment. Iskreno, jedva čekam da vidim da li će Sistrom i Kriger primeniti išta od onoga što su naučili razvijajući Instagram, ali i prateći šta se dešava na tržištu i šta tržište zaista želi.
Za Marketing mrežu tekst napisao: Nikola Jagodić, Digital Marketing Specialist, Smartpoint Adria
Foto: Screenshot artifact.news