Bojan Balaž: "Podaci su zlato, a zlato više volite da bude kod vas nego kod nekog drugog!"
Saznajte sve o novoj SmartApp loyalty platformi.
Bojan Balaž, Business Development Manager u agenciji SmartPoint Adria, specijalno za Marketing mrežu govori o novoj SmartApp loyalty platformi, po čemu je ona jedinstvena i kakve benefite donosi brendovima i potrošačima. SmartApp loyalty platforma biće ekskluzivno predstavljena na forumu IZAZOV 2023.
Smartpoint je kreirao SmartApp loyalty platformu. O čemu se zapravo radi i po čemu je ova platforma jedinstvena?
Kolege iz Smartpoint tima iz Bukurešta nedavno su kreirale inovativnu loyalty platformu koja je, pre svega, namenjena podršci brendovima u organizovanju i vođenju nagradnih igara i loyalty programa. Platforma je jedinstvena po tome što omogućava brendovima da lakše i brže dolaze do podataka potrebnih za organizovanje ove vrste aktivacija. Trenutno tom vrstom podataka uglavnom raspolažu ritejleri i brendovi su upućeni na saradnju sa njima. Sada će brendovi kojima su ritejleri, ali i HORECA glavni prodajni kanali moći mnogo samostalnije da započnu i vode sopstvene loyalty aktivacije.
Koju tehnologiju ste koristili za kreiranje ove platforme?
Dve tehnologije su ključne – OCR i AI. OCR je relativno poznata tehnologija koja na skeniranim dokumentima prepoznaje tekst i brojeve i pretvara ih u digitalne zapise i to je nešto sa čime smo već imali dodira. Ono što je ključ u ovom slučaju jeste uvezivanje OCR sa veštačkom inteligencijom koja potpuno menja igru.
Platforma je, dakle, zasnovana na AI tehnologiji. U kojoj meri će veštačka inteligencija biti sve više prisutna u poslovanju kompanija i agencija u narednom periodu? Kako AI može da optimizuje naše poslovanje?
To je veoma aktuelna tema ovih dana i mnogi iznose svoja viđenja i očekivanja. Ja sam uveren da će AI pomoći u pametnoj automatizaciji mnogih procesa, a da se neće odmaći od buzz word kada govorimo o poslovima koji imaju veze sa emocijom i povezivanjem ljudi. Mi u agenciji Smartpoint se trudimo da budemo vrlo konkretni i SmartApp platforma je rezultat tih napora.
Kako će ova platforma konkretno ubrzati proces loyalty nagradnih igara?
Trenutno, kad potrošač kupi neki proizvod, recimo čokoladu, šalje SMS ili na drugi način broj fiskalnog računa koji je dugačak, greške se lako dešavaju. Sa strane organizatora, neko to sve proverava u backendu, a kad kažem neko mislim na Sanju i Petra iz marketing tima. Uz upotrebu AI, sve se ubrzava, zloupotrebe u nagradnim igrama će biti praktično nemoguće, Sanja i Petar će moći da se posvete nekim kreativnijim zadacima u marketing timu, a manje da "češljaju Excel".
Koje benefite platforma donosi za brendove, a koje za potrošače?
U pripremi za ovaj intervju testirao sam platformu i lično se uverio u jednostavnost i brzinu korišćenja što je meni ključno kad želim da učestvujem u nekoj brend aktivaciji.
Da sumiramo, za brendove: jednostavnije upravljanje nagradnim igrama i loyalty programima, oni postaju vlasnici podataka, smanjuje se mogućnost zloupotreba i snižavaju se troškovi. Za potrošače: jednostavnije i brže učestvovanje u nagradnim igrama, bez potrebe da instaliraju aplikacije, šalju SMS ili email.
Zašto je važno da brendovi budu vlasnici podataka o potrošačima, a ne ritejleri?
Reći ću to na ovaj način: podaci su zlato, a zlato više volite da bude kod vas nego kod nekog drugog.
Ova platforma će prvi put biti predstavljena na forumu IZAZOV 2023. Šta učesnici mogu da očekuju?
Učesnici će imati priliku da vide u realnom vremenu i na "živoj kampanji" kako platforma funkcioniše. Naše kolege iz Rumunije upravo vode nagradnu igru za pospešivanje prodaje za brend Nutella i svi zainteresovani posetioci Izazova će na štandu SmartApp moći da se uvere u benefite i inovacije koje donosi.
Izvor: Marketing mreža