Zainteresovan/a sam za sledeće usluge…
Hvala što ste nas kontaktirali. Potrudićemo se da vam odgovorimo u što kraćem roku.
Ups! Nešto nije u redu prilikom slanja obrasca.

3 marketing kanala za bolji brand awareness u 2025.

3 marketing kanala za bolji brand awareness u 2025.

Svest o brendu, ili popularni brand awareness, predstavlja temelj na kojem se gradi uspeh svake marketinške kampanje, bilo da se obraća krajnjim potrošačima (B2C - Business to Consumer), ili drugim biznisima (B2B - Business to Business). Da bi neko doneo odluku o kupovini proizvoda ili usluge, prvo mora biti upoznat sa postojanjem, dostupnošću i performansama, a u idealnom slučaju, da razvije i emocionalnu reakciju prema brendu.

Poslednjih godina postale su popularne performance marketing kampanje, koje se fokusiraju na optimizaciju sa ciljem maksimizacije povrata uloženih sredstava (ROAS - Return on Ad Spend). Ova strategija je na prvi pogled razumljiva i logična, ali da bi bila uspešna, zahteva prethodna ulaganja u izgradnju poznatosti brenda, koja se često ne uzimaju u obzir. Za nove proizvode i usluge, ili za brendove koji ulaze na nova tržišta, uslov za prodajni uspeh je pored dobrog cenovnog pozicioniranja i visok stepen prepoznatljivosti brenda. Obično se smatra da je sve iznad 70% prepoznatljivosti na anketama dobar rezultat, dok je idealno biti top of mind brend u određenoj kategoriji.

S obzirom na to da su budžeti za ulaganje ograničeni, posebno za manje brendove, a samo mali broj najvećih može da investira u širok spektar marketing kanala (Omnichannel - televizija, bilbordi, štampa, društvene mreže, odnosi sa javnošću...), preporuka je investirati u nekoliko kanala, a izbor zavisi od ciljnih publika kojima se brend obraća. Najvažnije je da postoji kombinacija kanala za masovno obraćanje (ATL - Above the Line) i kanala za direktan kontakt potrošača sa brendom (BTL - Below the Line).

U nastavku su preporuke za 3 kanala koji uvezani u komunikacioni miks utiču na povećanje svesti o brendu i, posledično, pospešuju prodaju.

Kratki video formati za unapređenje Brand Awareness-a

Pre svega kratki video sadržaji, nezaobilazni format za značajno unapređenje brand awareness-a. Ključni kanal za plasiranje postao je TikTok, koji iz godine u godinu beleži rast publike, a u Srbiji je izuzetno popularan. Iako još uvek postoji uverenje da je TikTok samo za mlađe generacije, to nije tačno. Kolege iz digital sektora agencije smartpoint adria su na nedavno održanom predavanju u okviru Mark Awards konferencije izneli najsvežije podatke da TikTok u Srbiji koristi oko 2 miliona ljudi, relativno ravnomerno raspoređenih u starosne grupe, uz nešto zastupljeniju starosnu dob od 18 do 35 godina.

Loša vest je da je prošlo vreme besplatnog velikog broja pregleda (Organic Reach) jer je mreža apdejtovala algoritam tako da pored nezaobilaznih kreatora sadržaja (Content Creators) favorizuje reklame. Dobra vest je da će u ranoj fazi biti moguće za relativno mala ulaganja dostići veliki broj pregleda. Marketing i brend menadžeri, iskoristite ovu mogućnost i investirajte u oglašavanje na TikToku, što će imati veliki pozitivan uticaj na svest o brendu.

BTL aktivnosti za aktivaciju potrošača

Da biste brend približili potrošačima, preporučujem BTL aktivnosti koje uključuju aktivaciju potrošača i izazivaju emotivnu reakciju. Tu pre svega mislim na učešće na nekoj od brojnih manifestacija, uličnih sajmova i festivala, kao i kreiranje sopstvenih BTL događaja. Za potrebe brendova Pet Centar i Curaprox, u 2024. godini kreirali smo tematske brend karavane koji su izazvali veliku pažnju potrošača širom Srbije. Lično sam se uverio koliku pažnju privlači lepo brendirana velika prikolica postavljena na prometnoj lokaciji. Kada se doda i zanimljiv i koristan sadržaj - aktivacije poput točka sreće, takmičenja kućnih ljubimaca, obuke za pravilno održavanje oralne higijene - značajno se povećava angažman potrošača.

grupa ljudi ispred curaprox brend karavana
Brend karavan koji je agencija smartpoint adria organizovala za klijenta Curaprox

Poslovne konferencije i tematski događaji za B2B

Prve dve preporuke su naročito korisne za B2C segment. Za B2B, pored neprikosnovene preporuke (Word of Mouth), važan kanal predstavljaju poslovne konferencije i tematski događaji. U Srbiji i regionu ih ima dosta, često je teško odabrati odgovarajuće, a i kad se izaberu, potrebno je iskoristiti na najbolji način sve mogućnosti. Sponzorstvo događaja, brendiranje i govornik su svakako najefikasniji, ali i vaši predstavnici na konferenciji moraju aktivno doprinositi kako bi se maksimalno iskoristile sve mogućnosti. Organizatori događaja vam daju platformu, a vaš zadatak je da je iskoristite. To možete sa internim resursima, a možete angažovati i PR i event profesionalce da vam pomognu u tom segmentu.

Želim vam uspešnu 2025. godinu!

Za Marketing mreža magazin tekst napisao: Bojan Balaž, Business Development Manager, smartpoint adria

Sarađujte sa nama!